Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 20 januari 2018

Kulturkoftor!


Det här är en bok som jag tycker är fantastisk! Den kom till mig i ett födelsedagspaket, efter att jag finkänsligt skickat en bild veckan före till min käre T och diskret meddelat var på bokhandeln han skulle hitta den...
Cecilia B Dackenberg berättar om kända människor genom deras stickade koftor, och ibland tröjor och raggsockor. Varvat med spännande och intressanta berättelser så kommer stickmönster på de stickade plaggen.
Jag gillade historien om Agatha Christie och hennes Auntie-grannie som inspirerade Christies karaktär Miss Marple och hennes spetsschalar. En annan favorit är Sven "Sleven" Säfwenberg som inte kunde byta ut sin bandykofta under hela karriären för att den betydde tur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar